Odrazu mówię, że Paula je nam przetłumaczyła, i bardzo ci dziękuję Paulo ♥
( Uwaga, zdjęcia w większości należą do Pauli, ale żadne do mnie)
Góry Jora
Mam dla was pewną bardzo świeżą i bardzo ciekawą teorię, napewno wielu z was zastanawiało się o co chodzi!
Zapraszam!
Pamiętacie powszechne poruszenie związane z dodaniem Centrum Handlowego?
Jeśli tak, to założę się, że pamiętacie także potępiany przez
społeczność graczy Tydzień Mody. Kiedy zostały dodane zadania dotyczące
tegoż wydarzenia wiele osób najeżdżało na mapę by dowiedzieć się co to
za tajemnicza żółta kropka na szarym obszarze. Przy okazji można było
zobaczyć nowe labele (napisy) na mapie czyli Góry Jora.
(napis "Góry Jora" widoczny jest po najechaniu na szary obszar mapy)
Oto teoria:
Wierzę, że Góry Jora mogą być kolejnym otwartym obszarem (który
prawdopodobnie będzie zawierać Jorvik City.) Star Stable może jednak
zdecydować, iż Jorvik City będzie możliwe do odwiedzenia jedynie poprzez
podróż promem i wtedy góry pozostaną niedostępne przez następny czas.
Jeśli jednak obszar będzie możliwy do zwiedzenia prawdopodobie otworzy
się tunel nieopodal wioski Jodłowy Gaj:
Jaki wpływ będą miały tajemnicze góry na zadania z historii głównej? Nie
mam pojęcia. Jednak dodane opisy na mapie mogą dowodzić, że teoria jest
prawdziwa i obszar naprawdę jest szykowany do wielkiego otwarcia.
Możliwy jest również fakt, że SSO nie rozpoczęło jeszcze prac nad tym
obszarem mapy oraz legendarnym Jorvik City a widoczne opisy to tylko
błąd.
Wrota do podziemi
Po wielokrotnej próbie zalogowania się na mojego upartego Tumblera
zabrałam się do tłumaczenia dla was naprawdę wartej uwagi (oraz
niezwykle długiej) teorii!
Zapraszam!
Teoria autorstwa Anny Bravewood:
Dzisiaj rozważałam teorie oraz pomysły, które ludzie publikowali na Tumblr i uświadomiłam sobie, że nikt jeszcze nie wspomniał o tajemniczych drzwiach do podziemi rozmieszczonych na wyspie. Tak więc z moją najwspanialszą przyjaciółką Centeris2 postanowiłyśmy opublikować post na ten temat.
Jeśli przeoczyliście je, są 4 wrota na wyspie: najbardziej widoczne są tuż przy drodze między Fortem Pinta a Moorland (w pobliżu domu Jaspera) oraz przy drodze w Głuchych Lasach. Ostatnie dwa w Dolinie Złotych Wzgórz i Zielonej Dolinie są bardziej ukryte, ale nadal można je łatwo znaleźć:
Warto także wspomnieć, iż te drzwi świecą w nocy. Emitują one wiązkę
żółtego światła, która sięga do nieba. Widziałam świecące tylko te,
które znajdują się w Moorland i Głuchych Lasach, ale zauważyłam światło
emitowane przez ten z Urodzajnych Hrabstw stojąc w obserwatorium, które
znajduje się dość daleko.
Chciałam sfotografować drzwi z bliska, abyście mogli je lepiej obejrzeć.
Przy okazji zauważyłam, że każde z nich ma takie same rysunki, ale z
jedną małą różnicą - kropeczka na gwiazdce znajdowała się w innych
miejscach.
Pomyślałam, że może te drzwi na mapie tworzą rysunek gwiazdy a każdy
punkt odpowiada ich lokalizacji. Tak więc pojechałam, zrobiłam zdjęcia
mapy i nałożyłam je na siebie. Moje spekulacje okazały się strzałem w
dziesiątkę, zobaczcie sami:
I tak oto, lokalizacje tajemniczych drzwi tworzą na mapie rysunek
gwiazdy. Niestety, jak widać ostatnie wrota nie mogą zostać odnalezione
ponieważ prawdopodobnie znajdują się na szarym obszarze mapy. Cen
zasugerowała, że piąte drzwi mogą znajdować się w Sekretnym Kręgu
Druidów, jednak ta lokalizacja jest za bardzo wysunięta na zachód.
Kiedy odkryłyśmy co oznacza narysowany na każdych wrotach symbol
gwiazdy, zaczęłyśmy spekulować na temat drugiego symbolu, który nie jest
już tak oczywisty. Jeździłyśmy we wszystkie miejsca powiązane z G.E.D
oraz Dark Core, ale nasze poszukiwania nie przyniosły rezultatu i nadal
do konca nie wiemy co oznacza ów symbol.
Uważam, że ten symbol może mieć coś wspólnego z runicznymi kamieniami
rozsianymi po wyspie, ale na ten moment nie jestem w stanie opublikować
lokalizacji kaążdego z nich, ponieważ jest ich zbyt wiele.
Więc, co oznaczają tajemnicze drzwi do podziemi?
Cóż, wiemy że tworzą one symbol gwiazdy. Wiemy, że coś bardzo dobrze je
rozświetla od środka. Wiemy, że piąte drzwi znajdują się na obszarze
który nie jest jeszcze dostępny i jest to ogromny obszar, raczej nie
zostanie otwarty w najbliższym czasie.
Uważam, że obszar otworzy się kiedy zyskamy dostęp do Drogi Starego Króla w Dolinie Złotych Wzgórz. Założę się, że Droga Starego Króla prowadzi także do Sekretnego Kręgu Druidów. Przyjrzyjmy się mostowi, który znajduje się za zamkniętą bramą. Jest on bardzo podobny do tego w DZW, a obie lokalizacje są bardzo blisko siebie.
Z doświadczenia wiem, iż w SSO obszary oznaczone czerwonym symbolem (tak
jak brama powyżej) otwierają się w pewnym momencie. Jeśli nie jesteśmy
upoważnieni by wejść na zablokowany obszar, odpycha nas niewidzialna
ściana. Istnieje wiele przejść oznaczonych znakiem - tunel w pobliżu
Jodłowego Gaju czy też bramy prowadzące do drugiej części Urodzajnych
Hrabstw. Wszystko wskazuje na to, że zostaną one kiedyś otwarte, inaczej
po prostu by nie istniały. Właśnie dlatego wierzę, że Droga Starego
Króla oraz brama zostaną odblokowane w jakimś punkcie historii głównej.
Jednakże biorąc pod uwagę fakt, że drzwi tworzą na mapie rysunek gwiazdy
oraz znaczenie i... unikalny charakter Kręgu Druidów, uważam, że ich
rolę poznamy dopiero w fazie końcowej gry. Warto wspomnieć, że sama
gwiazda jest bardzo ważna - w końcu znajduje się ona w nazwach gier i w
samej grze (Star Stable Online, Starshine Legacy, Star Rider). Ta gwiazda, te drzwi - muszą być częścią punktu kulminacyjnego całej historii.
Co znajduje się za tymi drzwiami, pod ziemią?
Muszę was zawieść - w grze nie pojawiają się absolutnie żadne sugestie
na ten temat. Jednak Cen zastanawiała się, czy te drzwi nie prowadzą
przypadkiem do ukrytego systemu podziemnych tuneli, którego Dark Core i
G.E.D mogłyby używać do swoich celów. W dodatku drzwi w Moorland i
Głuchych Lasach znajdują się bardzo blisko miejsc, w których stacjonuje
Dark Core (plaża oraz wodospad). Zaawansowany technologicznie system
podziemnych tuneli wydaje się nie pasować do mentalności i natury
obywateli wyspy Jorvik - tylko G.E.D i DC używają nowoczesnych
wynalazków.
Wspólnie zastanawiałyśmy się, czy pole naftowe G.E.D ma coś z tym
wszystkim wspólnego. Znajduje się ono dokładnie w środku gwiazdy. Czy
G.E.D mogłoby używać tego pola jako przykrywki do drążenia tuneli w głąb
ziemi? Jest tam wiele maszyn i szokująca ilość cementu - być może
starają się wywiercić podziemne tunele i użyć cementu do zbudowania ich w
środku?
Wróćmy jeszcze na chwilę do symbolu, który znajduje sie na drzwiach.
Skoro doszliśmy do tego, że te dwie organizacje współpracują ze sobą,
tajemniczy symbol zdaje się nabierać sensu. Uważam, że jest to dziwne
logo G.E.D albo kombinacja logo obu organizacji - jeśli przekręcisz
głowę nieco w lewo możesz rozróżnić pojedyncze litery.
Dark Core ma także udział w wyciąganiu Garnoka z podwójnego więzienia.
G.E.D poszukuje potężnej energii. Być może G.E.D chce użyć Garnoka do
swoich celów, a Dark Core pomaga im w tym i wspólnie wiercą podziemne
tunele?
Co jeśli zamierzają przekształcić gwiazdę w wielki portal, który
wyciągnie Garnoka i sprowadzi go do Jorvik? Czy to przypadek, że
pierwsze Pandoryczne szczeliny utworzyły się akurat w Srebrnej Polanie?
Czym jest ten podziemny system? Jak rozwinie się historia główna?
Farma Unfortunate Dews
Tak jak obiecałam, łapcie przetłumaczoną teorię o tej przerażającej
farmie gdzie gra straszna muzyka. Napewno to miejsce was zaintrygowało.
Zapraszam!
Teoria autorstwa Amelie Eveningstorm:
Zapraszam!
Teoria autorstwa Amelie Eveningstorm:
Pewnej nocy miałam nagrywać film z moim koniem, Addie. Ma trochę
przygnębiającą historię, więc pomyślałam, że Farma Unfortunate Dews
(będę używać skrótu "UD") będzie idealnym miejscem. Ja także byłam w
nieco kiepskim nastroju.
Jeśli jeszcze nie odwiedziłeś tej Farmy, musisz wiedzieć, że jest tam
naprawdę starsznie. Inaczej: jest tam strasznie jak na tą grę. Nie jest
to miejsce tak przerażające jak Wzgórze Stracha na Wróble albo Platforma
Wiertnicza Dark Core - to nie jest ten rodzaj strachu.
Farma UD jest psychicznie przygnębiająca - nie wiemy co się tam
dokładnie stało, ale stało się coś okropnego. Nie grałam we wszystkie
gry z serii Star Stable, jednak wiem, że jest to całkowicie nowy dodatek
do mapy. Leci dziwna, straszna muzyka i wszędzie wiszą pajęczyny, nie
wspominając o rosnących chwastach.
W każdym razie, jeździłam sobie wokół i znalazłam tą krowę:
Tak, krowa stoi sobie po prostu na krańcu klifu. Uważam, że jest to
bardzo dziwne. Może nie jestem ekspertem od bydła, ale mogę powiedzieć,
że większość krów, nawet krowy górskie unikają spotykania się z
krawędziami klifów.
I nagle naszła mnie dzika myśl: Co jeśli rodzina Dew to zwierzęta? Wiem,
trochę to szalone prawda? Jednak myślę, że widzieliśmy już bardziej
zwariowane rzeczy. Pamiętacie jak czarownica Pi zamieniła nas w żabę?
Czy to nie jest wystarczające wytłumaczenie, że na wyspie Jorvik może
stać się absolutnie wszystko?
Teraz sprawdźmy, ile w tym wszystkim jest prawdy.
Na początek zacznijmy od faktów i tego, czego już się dowiedzieliśmy. Co
wiemy o rodzinie Dew? Cóż, jeśli patrzeć na ich opis z mapy, są dość
nieszczęśliwi:
Nie tylko stracili wszystkie swoje zwierzęta, ale całe Jorvik nazwało
ich "niefortunnymi". Och, Jorvikanie... tak pogrążyć kogoś kto i tak ma
już dość nieszczęścia!
Nie wiemy, gdzie dokładnie się przenieśli, ale najwyraźniej Zapomniane
Pola wydawały się być dobrym rozwiązaniem. Nie, nie Pola Everwind, czy
Złote Pola, Dolina Złotych Wzgórz też nie brzmi zachęcająco. Musisz być
naprawdę zdesperowany aby przenieść się w miejsce o nazwie Zapomniane
Pola. Ta nazwa jest po prostu bardzo przygnębiająca. Więc, już nieco
załamana rodzina przeprowadziła się na bardzo kamienisty i nieprzyjazny
teren. W związku z tym, że na polach nie zostało ani jedno drzewo aby
cokolwiek zbudować, rodzina musiała przynieść drewno na własną rękę,
wpadając przy tym w długi. To jak kopanie pod sobą dziury.
Co dalej? Być może mieli oni trochę szczęścia, nie wydaje mi się aby
byli przeklęci. Tak, wielkie straty ekonomiczne to jeszcze nie to samo
co przekleństwo i wiele osób może to potwierdzić. Jakie są więc kolejne
argumenty na poparcie mojej teorii?
Cóż, przypomnijmy sobie inne gospodarstwa które napotkaliśmy w Urodzajnych Harbstwach.
Co je łączy? Wszystkie są zaludnione. Nawet jeśli jeszcze nie mieliśmy z
nimi żadnych zadań, to nadal są tam żywi ludzie. Edd nadal spaceruje
wokół swojego zajazdu, a rodzina Jarlsson wydaje się całkiem szczęśliwa
na Wyspie Padok. Więc dlaczego inaczej jest w przypadku rodziny Dew?
Przenieśmy się znowu do przeszłości. Przeprowadzili się tutaj aby zacząć
nowe życie. Ale gdzie są teraz? Jedyne żywe istoty jakie spotkamy na
ich farmie to krowy i owce, oraz ta dziwna świnia na pajęczynie podczas
Halloween. Już ponad rok minął od otwarcia Urodzajnych Hrabstw, ktoś
powinien być na farmie. Jest to coś, co powinno zostać dodane po dwóch,
trzech aktualizacjach od otwarcia nowego terenu a nie miesiące później!
Nawet jeśli nie mieliby dla nas żadnych zadań, ktoś powinien stać na tej
farmie.
Ale nie ma nikogo... Tylko krowy i owce...
A krowa nadal stoi na krańcu klifu...
I to jest miejsce gdzie mam zamiar wprowadzić trochę strasznej
atmosfery. Jeśli teoria jest prawdziwa, a zwierzęta są ludźmi, to
człowiek-krowa stojący przy urwisku prawdopodobnie ma zamiar popełnić
samobójstwo, nie mogąc znieść ciągłego nieszczęścia które spotyka
rodzinę Dew. Samotna krowa jest umieszczona w najmniej prawdopodobnym
miejscu, w którym zwykła krowa by się znalazła oraz w najbardziej
okropnym i przygnębiającym miejscu dla człowieka.
Ten fakt sprawia, iż Farma UD to niewątpliwie najbardziej niepokojące miejsce w całej grze. Historia nieszczęśliwej i zadłużonej rodziny, zwierzęta o które nikt nie dba, muzyka, motyw samobójstwa, przygnębiająca atmosfera. Teraz sądzę, że rodzina mogła być rzeczywiście przeklęta.
Ale kto wie! To może być po prostu zamysł twórców, aby to miejsce
było unikatowe, bez zagłębiania się w szczegóły. Moja teoria nadal
pozostaje teorią i możemy tylko zastanawiać się, ile w tym prawdy.
Pandoria, Anne, Forntornet_name
Dzisiaj przychodzę do was z kolejną ciekawą teorią o tajemniczej nazwie:
The Fort Theory. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jest to dość stara
teoria i nie ma nic wspólnego z Fortem Pinta.
Zapraszam!
Teoria autorstwa Amelie Eveningstorm:
Więc, to będzie długa teoria i w sumie powinna zostać podzielona na
dwie, ale nie mam wystarczająco dużo zdjęć i materiałów żeby tworzyć
osobne posty. Być może nie powinnam tego pisać, ale zawiera bardzo duży
spojler...
I w tym miejscu na chwilę się zatrzymajmy.
Spojler o którym była przed chwilą mowa, dotyczył dużej aktualizacji z
Lisą, którą pewnie pamiętacie. Otóż osoba pisząca tą teorię myślała, że
będziemy ratować Lisę z Przesmyku Diabła, a Droga Starego Króla stanie
dla nas otworem. Wszyscy wiemy, że tak się jednak nie stało, ale nie
usunę tego fragmentu więc przeczytacie teorię w oryginale.
Zatem, powróćmy do niej.
Kiedy pomagałam Nicole w pierwszym odcinku jej serialu, nudziłam się a w
tym czasie ona edytowała kilka rzeczy. Tak więc, podczas gdy ruszałam
myszką po mapie, natknęłam się na to:
Po odblokowaniu Drogi Starego Króla można wspiąć się na górę i zobaczyć
to: ruiny starego fortu albo zamku. Pamiętam, że ostatnim razem kiedy
znalazł się na mapie nowy, tajemniczy label (taki jak ten), dotyczył
mistrzostw które zostały dodane tydzień czy dwa później. Twierdza to nie
jest jedyna rzecz, o której chcę napisać.
Dość popularną teorią jest to, że Droga Starego Króla może prowadzić do
Sekretnego Kręgu Druidów. Jeśli porównamy stary most na końcu tej drogi i
poza zamkniętą bramą do SKD, przekonamy się, że są one bardzo podobne.
Jeśli spojrzymy na mapę, to możemy zauważyć, że obie lokacje znajdują się bardzo blisko siebie...
... przynajmniej w stosunku do odcinka na mapie. Teraz wspomnę o czymś, czego w ostatnim czasie wszyscy z napięciem oczekujemy.
Zapraszam!
Duża aktualizacja: powrót Lisy. Co to oznacza? Cóż, oprócz faktu, że
prawdopodobnie będziemy musieli uratować Lisę z Przesmyku Diabła, być
może będziemy mogli odkryć inną drogę do Sekretnego Kręgu, możliwe, że
nie będziemy musieli używać portalu w Valedale. Ratowanie dziewczyny
zapewne będzie ostatecznym testem naszej lojalności wobec Druidów. Ale
te spekulacje prowadzą mnie do czegoś innego...
Dla tych z was, którzy nie grali w Starshine Legacy, ten obiekt zostaje
wprowadzony w 3 części pod nazwą Ścieżka Wiatrów. Anne może ją otworzyć,
ponieważ jest to moc Jeźdzca Dusz z Kręgu Słońca. Zgodnie z 4 częścią
gry, wystarczy trzech Jeźdzców Dusz aby portal mógł zostać otwarty, a w
środę będziemy mieli ich akurat tyle, ile potrzeba.
Z trzema Jeźdzcami Dusz i naszymi umiejętnościami zdobytymi na
specjalnym treningu powinniśmy być w stanie otworzyć ten portal. I teraz
nasuwa się kolejna teoria: gdzie jest Anne?
Niestety, nie mamy zielonego pojęcia, gdzie ona może być. Justin
powiedział nam, że Lisa jest przetrzymywana w Górach Szarej Rosy, więc
wiemy przynajmniej, gdzie szukać. Natomiast sprawa Anne nadal pozostaje
niewyjaśniona. Z tego co rozumiem, są tylko 3 istoty, które mogą
otwierać portale do Pandorii: Anne, Garnok i Fripp. Tylko jedno z nich
jest w stanie robić to w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie, używając
magii.
I wierzcie lub nie - jest to nasza diva, Anne. Fripp natomiast potrafi
otworzyć Ścieżkę Wiatrów, a Garnok potrafi wysłać swoich sługusów z
Pandorii, którzy nie mogą już tam powrócić. Jest to droga w tylko jedną
stronę i nie ma odwrotu. Również pan Sands ma portal, ale on także
wydaje się mieć tylko jedną drogę, ponadto jest zbudowany, a nie
stworzony za pomocą magii, co nie musi jednak oznaczać, że został
zrobiony przez niego. Mógł go zrobić ktokolwiek, kto to potrafi, na
przykład Anne, co czyni ją niewątpliwie bardzo silną postacią.
Jeśli pan Sands przetrzymywał Anne jako więźnia, mógł tworzyć portale
gdziekolwiek i kiedykolwiek chciał. W tym wypadku musi także mieć przy
sobie jej konia, Concorde, żeby zmusić ją do posłuszeństwa. To może
wyjaśniać pojawienie się Meteora znikąd w Lasach Złotych Liści. Jeśli
więził konia, a Anne była nieposłuszna, odesłał go aby ją ukarać.
Prawdopodoobnie wiemy już, skąd biorą się Pandoryczne szczeliny.
Zmuszają dziewczynę do tworzenia ich, aby zaatakować Jorvik, jednak my
dzielnie się bronimy, zamykając je.
Teraz już wiemy, dlaczego Druidzi podróżujący po świecie nie mogą
zlokalizować Anne. Ona jest więziona, na ten moment nie możemy jej w
żaden sposób odszukać. Fripp prawdopodobnie mógłby przenieść się do
Pandorii i spróbować uratować ją, ale tylko w formie ducha. To nie
przyniosłoby żadnych efektów. A jeśli nikt z nas nie potrafi otworzyć
portalu, to nie wychodzi nam na dobre. Jeśli Dark Core wie, że Fripp
wie, gdzie Anne może się znajdować, mogą ją przenieść gdziekolwiek
indziej i nigdy nie będziemy mogli jej odnaleźć.
Oczywiście, te wszystkie sprawy składają się na nasz trening. Jeśli uczą
nas, to oznacza, że mamy szansę dostać się do Pandorii. Nasza magia
jest dość... wyjątkowa. Moglibyśmy wejść niezauważeni, kiedy pozostali
Jeźdźcy Dusz utrzymywaliby portal otwarty. Wtedy moglibyśmy uratować
Anne.
Jednak pamiętajcie, to tylko teoria. Co o niej sądzicie? Chcecie uratować Anne?
Czy Lisa jest zdrowa na umyśle?!
Oto kolejna teoria, o nieco dziwnym i intrygującym tytule. Jest to
zupełnie inna forma teorii, tym razem jako pytanie - odpowiedź.
Teoria autorstwa Echo:
Hej! Chciałam się zapytać o jedną rzecz. Wspomniałaś
kiedyś, że jeśli uratujemy Anne (która znajduje się zapewne w Pandorii)
to będzie ona całkowicie zdrowa na umyśle. Jednak zastanawiam się... czy
Lisa jest zupełnie zdrowa na umyśle? Zachowuje się zupełnie inaczej niż w innych grach, jakby nie była sobą. To jakiś uraz, czy coś innego?
Myślę, że mimo wszystko Lisa jest przy zdrowych zmysłach. To fakt, postać zmieniła się odkąd wydano gry na
PC. Warto wspomnieć, że w końcu była w trasie koncertowej dookoła
świata co znacznie mogło wpłynąć na jej życie. Ludzie się zmieniają,
zwłaszcza w wieku licealnym/na studiach. W dodatku, Lisa jest liderką
Jeźdźców Dusz, co jest bardzo odpowiedzialnym i stresującym zadaniem.
Nie sądzę, że ktoś mógłby być bardzo zaskoczony, jeśli Lisa była inną
osobą przed rozpoczęciem swojej przygody.
Po drugie, pobyt w Pandorii nie był nigdy wiązany z przyczyną
szaleństwa. Wszyscy Jeźdźcy Dusz byli tam, jedyne co odczuwali po
powrocie to przerażenie. Wierzę, iż Lisa jest po prostu nieco zszokowana
po złapaniu i przebywaniu w Pandorii przez dość długi okres czasu, to
niekoniecznie jest całkowite szaleństwo. Jednak powinniśmy wyjaśnić na
czym tak naprawdę polega obłęd. Otóż, jest to niemożność oddzielenia
rzeczywistości od wyobraźni. Lisa wydaje się myśleć całkiem racjonalnie,
mimo iż sprawia wrażenie innej, jest to w zupełności zdrowa umysłowo
osoba.
W dodatku, zmienił się także skład ekipy która tworzy grę. Być może ma
to związek z osobą piszącą nowe scenariusze, inny styl oraz zamysł.
Zmienienie postaci Lisy mogło być celowym posunięciem samych twórców.
A teraz słowo ode mnie:
Całkowicie zgadzam się z Echo, uważam, że Lisa jest zdrowa umysłowo i
pobyt w Pandorii raczej nie odbił się trwale na jej psychice. Sama
dobrze wiem, że ludzie (nawet ci w grach komputerowych) z biegiem czasu
zmieniają się. Być może Lisa próbuje odejść od bycia szlachetną
przywódczynią Jeźdzców Dusz i stara się wyluzować? Nie wiem, czy ten
temat zostanie rozwinięty w grze, ale sądzę, że powinien bo jest
niezwykle ciekawy.
Teoria była bardzo krótka ponieważ nie chciałam publikować Wam całej
dyskusji, jest to zbyt dużo tekstu do tłumaczenia dla mnie i do czytania
dla Was. Możecie napisać mi w komentarzach, czy wolicie raczej dłuższe
teorie, czy te skrócone.
Jeszcze raz dziękuję Ci Paulo za wszystkie teorie, i czekamy na kolejne!
Blog Pauli: http://sso-paulawolf.blogspot.com/
przecież mówiła, że jest CAŁKOWITY ZAKAZ KOPIOWANIA JEJ PRAC! UMIESZ CZYTAĆ? ZGŁASZAM TO DO PAULI! KRADNIESZ PRAWA AUTORSKIE! OGARNIJ SIĘ!
OdpowiedzUsuńSama się ogarnij o jezus poskarżysz się Pauli i co i G ona sama to skopiowała więc ona do tego niema praw autorskich
UsuńSama się ogarnij o jezus poskarżysz się Pauli i co i G ona sama to skopiowała więc ona do tego niema praw autorskich
UsuńPoza tym jest napisane, że to jest Pauli, więc prawa autorskie nie są łamane.
Usuń